Sfoglia per Autore
La valutazione formativa per la didattica della matematica nell'ambito del progetto FAMT&L. Le concezioni degli studenti di "scuola media" nei confronti degli strumenti di verifica utilizzati in classe
file con accesso da definire2015 Ferretti, F; Lovece, S
Students' difficulties dealing with number line: a qualitative analysis of a question from national standardized assessment
file con accesso da definire2015 Lemmo, A; Branchetti, L; Ferretti, F; Maffia, A; Martignone, F
The relation between mathematical object/mathematical name: conceptual changes among designation, description, denotation, denomination and definition
file con accesso da definire2015 Bolondi, Giorgio; Ferretti, Federica; Gambini, Alessandro
A vertical analysis of difficulties in mathematics by secondary school to level: Some evidences stems from standardized assessment
file con accesso da definire2015 Ferretti, F; Gambini, A
Confrontare decimali e frazioni: analisi delle concezioni degli studenti a partire da una domanda INVALSI
file con accesso da definire2016 Ferretti, F; Lemmo, A; Maffia, A
Videoanalysis and Math teachers' training. First results of a pilot course on formative assessment
file con accesso da definire2017 Ferretti, F; Vannini, I
The Didactic Contract to Interpret Some Statistical Evidence in Mathematics Standardized Assessment Tests
2018 Ferretti, F; Giberti, C; Lemmo, A
Didactic contract as a key to interpreting gender differences in maths
file con accesso da definire2018 Bolondi, G; Ferretti, F; Giberti, C
Analisi dei bisogni formativi degli insegnanti nel campo della valutazione. Triangolazione di risultati di indagini osservative su convinzioni e pratiche = Analysis of teacher training needs in the field of assessment. Triangulation of data on the beliefs and practices of mathematiscs teachers and the perceptions of their students
file con accesso da definire2019 Ferretti, F; Vannini, I; Ciani, A; Bolondi, B
The education of future mathematics teachers: evaluating pedagogical knowledge of content
file con accesso da definire2019 Ferretti, F; Maffia, A
“Ci deve essere qualche proprietà!” Proprietà delle potenze: contratto didattico e gender gap
file con accesso da definire2019 Ferretti, F; Giberti, C
The self-efficacy and emotions towards mathematics of future preschool and primary teachers [L’autoefficacia e le emozioni verso la matematica dei futuri insegnanti di scuola dell’infanzia e primaria]
file con accesso da definire2019 Ciani, A; Ferretti, F; Lemmo, A; Maffia, A; Provitera, C
Formative Assessment In The Teaching And Learning Of Mathematics: Teachers’ And Students’ Beliefs About Mathematical Error
file con accesso da definire2019 Gagatsis, A; Michael-Chrysanthou, P; Christodoulou, T; Iliada, E; Bolondi, G; Vannini, I; Ferretti, F; Sbaragli, S
Valutazioni standardizzate di matematica: evidenze di difficoltà dalla scuola primaria alla scuola secondaria di secondo grado [Standardized assessment in Mathematics: highlights of difficulties from primary school to upper secondary school]
2020 Ferretti, F
Issue about culture, affect and standardized assesment
2020 Ferretti, F; Funghi, S; Blum, S
The Gestinv Database: a tool for enhancing teachers professional development within a community of inquiry
file con accesso da definire2020 Ferretti, F; Gambini, A; Santi, G
How standardised test impact on teacher practices: an exploration study of teachers’ beliefs
2020 Ferretti, Federica; Funghi, Silvia; Martignone, Francesca
Mathematics teacher's specialised knowledge of prospective primary teachers: An explorative study
2020 Ferretti, F
Le prove INVALSI CBT: riflessioni sulle prove della scuola secondaria di primo grado
file con accesso da definire2020 Ferretti, F
National standardized tests database implemented as a research methodology in mathematics education. The case of algebraic powers
file con accesso da definire2020 Bolondi, G; Ferretti, F; Santi, G
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile