Sfoglia per Autore  

Opzioni
Mostrati risultati da 1 a 20 di 40
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
La valutazione formativa per la didattica della matematica nell'ambito del progetto FAMT&L. Le concezioni degli studenti di "scuola media" nei confronti degli strumenti di verifica utilizzati in classe 2015 Ferretti, F; Lovece, S file con accesso da definire
Students' difficulties dealing with number line: a qualitative analysis of a question from national standardized assessment 2015 Lemmo, A; Branchetti, L; Ferretti, F; Maffia, A; Martignone, F file con accesso da definire
The relation between mathematical object/mathematical name: conceptual changes among designation, description, denotation, denomination and definition 2015 Bolondi, Giorgio; Ferretti, Federica; Gambini, Alessandro file con accesso da definire
A vertical analysis of difficulties in mathematics by secondary school to level: Some evidences stems from standardized assessment 2015 Ferretti, F; Gambini, A file con accesso da definire
Confrontare decimali e frazioni: analisi delle concezioni degli studenti a partire da una domanda INVALSI 2016 Ferretti, F; Lemmo, A; Maffia, A file con accesso da definire
Videoanalysis and Math teachers' training. First results of a pilot course on formative assessment 2017 Ferretti, F; Vannini, I file con accesso da definire
The Didactic Contract to Interpret Some Statistical Evidence in Mathematics Standardized Assessment Tests 2018 Ferretti, F; Giberti, C; Lemmo, A
Didactic contract as a key to interpreting gender differences in maths 2018 Bolondi, G; Ferretti, F; Giberti, C file con accesso da definire
Analisi dei bisogni formativi degli insegnanti nel campo della valutazione. Triangolazione di risultati di indagini osservative su convinzioni e pratiche = Analysis of teacher training needs in the field of assessment. Triangulation of data on the beliefs and practices of mathematiscs teachers and the perceptions of their students 2019 Ferretti, F; Vannini, I; Ciani, A; Bolondi, B file con accesso da definire
The education of future mathematics teachers: evaluating pedagogical knowledge of content 2019 Ferretti, F; Maffia, A file con accesso da definire
“Ci deve essere qualche proprietà!” Proprietà delle potenze: contratto didattico e gender gap 2019 Ferretti, F; Giberti, C file con accesso da definire
The self-efficacy and emotions towards mathematics of future preschool and primary teachers [L’autoefficacia e le emozioni verso la matematica dei futuri insegnanti di scuola dell’infanzia e primaria] 2019 Ciani, A; Ferretti, F; Lemmo, A; Maffia, A; Provitera, C file con accesso da definire
Formative Assessment In The Teaching And Learning Of Mathematics: Teachers’ And Students’ Beliefs About Mathematical Error 2019 Gagatsis, A; Michael-Chrysanthou, P; Christodoulou, T; Iliada, E; Bolondi, G; Vannini, I; Ferrett...i, F; Sbaragli, S file con accesso da definire
Valutazioni standardizzate di matematica: evidenze di difficoltà dalla scuola primaria alla scuola secondaria di secondo grado [Standardized assessment in Mathematics: highlights of difficulties from primary school to upper secondary school] 2020 Ferretti, F
Issue about culture, affect and standardized assesment 2020 Ferretti, F; Funghi, S; Blum, S
The Gestinv Database: a tool for enhancing teachers professional development within a community of inquiry 2020 Ferretti, F; Gambini, A; Santi, G file con accesso da definire
How standardised test impact on teacher practices: an exploration study of teachers’ beliefs 2020 Ferretti, Federica; Funghi, Silvia; Martignone, Francesca
Mathematics teacher's specialised knowledge of prospective primary teachers: An explorative study 2020 Ferretti, F
Le prove INVALSI CBT: riflessioni sulle prove della scuola secondaria di primo grado 2020 Ferretti, F file con accesso da definire
National standardized tests database implemented as a research methodology in mathematics education. The case of algebraic powers 2020 Bolondi, G; Ferretti, F; Santi, G file con accesso da definire
Mostrati risultati da 1 a 20 di 40
Legenda icone

  •  file ad accesso aperto
  •  file disponibili solo agli amministratori
  •  file sotto embargo
  •  nessun file disponibile