PEDRONI, Marco Luca
PEDRONI, Marco Luca
Dipartimento di Studi Umanistici
#Ferragnez: Anatomia di un sincretismo mediale
file con accesso da definire2021 Pedroni, Marco Luca; D'Aloia, Adriano
'Hey! I’m back after a 24h #DigitalDetox!’: Influencers posing disconnection
2021 Jorge, Ana; Pedroni, Marco Luca
'Let Me Dream with the Betting Sheet in my Hand’: Gambling Advertising Narratives and the Destigmatisation of Gamblers
2018 Pedroni, M.
'My Friends are my Audience': Mass-mediation of Personal Content and Relations in Facebook
file con accesso da definire2014 Pedroni, MARCO LUCA; Carlo, S.; Pasquali, F.
'Stumbling on the Heels of My Blog': Career, Forms of Capital, and Strategies in the (Sub)Field of Fashion Blogging
file con accesso da definire2015 Pedroni, M.
Anti-gambling policies: Framing morality policy in Italy
2021 Bassoli, M.; Marzulli, M.; Pedroni, M.
Apologia del runner
2020 Pedroni, Marco Luca
Art Seen from Outside: Non-artistic Legitimation within the Field of Fashion Design
file con accesso da definire2014 Pedroni, M.; Volontè, P.
ChatGPT Goes to Academia. Una ricerca esplorativa su usi e imma- ginari dell’intelligenza artificiale da parte di studenti e accademici
file con accesso da definire2023 Ciofalo, Giovanni; Setiffi, Francesca; Pedroni, Marco
Co-editor in chief di International Journal of Fashion Studies (Intellect Books)
file con accesso da definire2022 Pedroni, Marco Luca
Collaboration, Antagonism, Exploitation: Which is the Relation Between Fashion Blogging and Fashion Journalism?
file con accesso da definire2014 Pedroni, MARCO LUCA
Commodifying the followers or challenging the mainstream? The two-sided potential of curvy fashion bloggers
2018 Pedroni, M.; Pofi, M. P.
Coolhunting. Genesi di una pratica professionale eretica
2010 Pedroni, Ml
Cross-fertilization tra moda e arte. Il caso di Piazza Sempione
file con accesso da definire2006 Pedroni, M.
Cross-fertilization tra moda e tecnologia. Il caso di Framis Italia
file con accesso da definire2006 Pedroni, M.
Culture
file con accesso da definire2017 Pedroni, Marco Luca
Dal fashion forecasting al coolhunting. Un nuovo modello di ricerca per le aziende italiane?
file con accesso da definire2011 Pedroni, M.
Di lotta e di governo. I digital fashion influencer e l’immaginario di moda
2021 Pedroni, Marco Luca
Dignità dell'effimero, ambivalenza e violenza simbolica. Tre lezioni da Die Mode
file con accesso da definire2013 Pedroni, M.
Documenting fashion in the era of Instagram: a critical reading of Asri Bendacha’s Follow Me and Chiara Ferragni’s Unposted
file con accesso da definire2023 Pedroni, Marco