FERRETTI, Federica
FERRETTI, Federica
Dipartimento di Matematica e Informatica
A vertical analysis of difficulties in mathematics by secondary school to level: Some evidences stems from standardized assessment
file con accesso da definire2015 Ferretti, F; Gambini, A
Analisi dei bisogni formativi degli insegnanti nel campo della valutazione. Triangolazione di risultati di indagini osservative su convinzioni e pratiche = Analysis of teacher training needs in the field of assessment. Triangulation of data on the beliefs and practices of mathematiscs teachers and the perceptions of their students
file con accesso da definire2019 Ferretti, F; Vannini, I; Ciani, A; Bolondi, B
Analysis of standardized tests and pre-service teacher education: reflections on developed teachers' specialized knowledge
file con accesso da definire2022 Ferretti, F; Martignone, F; Santi, G
Assessing covariation as a form of conceptual understanding through comparative judgement
2022 Bagossi, S.; Ferretti, F.; Arzarello, F.
Assessment practices and beliefs: Teachers’ perspectives on assessment during long distance learning
2021 Ferretti, F.; Santi, G. R. P.; Zozzo, A. D.; Garzetti, M.; Bolondi, G.
Can Formative Assessment Practices Appear Spontaneously during Long Distance Learning?
file con accesso da definire2021 Bolondi, Giorgio; Zozzo, Agnese; Ferretti, Federica; Garzetti, Marzia; Santi, George
Confrontare decimali e frazioni: analisi delle concezioni degli studenti a partire da una domanda INVALSI
file con accesso da definire2016 Ferretti, F; Lemmo, A; Maffia, A
Didactic contract as a key to interpreting gender differences in maths
file con accesso da definire2018 Bolondi, G; Ferretti, F; Giberti, C
Different culture, different beliefs: the case of pre-service teachers’ beliefs about Mathematics
2021 Eichler, Andreas; Ferretti, Federica; Maffia, Andrea
Formative Assessment In The Teaching And Learning Of Mathematics: Teachers’ And Students’ Beliefs About Mathematical Error
file con accesso da definire2019 Gagatsis, A; Michael-Chrysanthou, P; Christodoulou, T; Iliada, E; Bolondi, G; Vannini, I; Ferretti, F; Sbaragli, S
How Can We Recognize Formative Assessment in Virtual Environments?
file con accesso da definire2022 Del Zozzo, A.; Garzetti, M.; Bolondi, G.; Ferretti, F.
How do primary teachers interpret and use standardized assessment: the case of the crochet placemats.
file con accesso da definire2022 Ferretti, F; Faggiano, E; Arzarello, F
How standardised test impact on teacher practices: an exploration study of teachers’ beliefs
2020 Ferretti, Federica; Funghi, Silvia; Martignone, Francesca
Identities for Catalan’s Constant Arising from Integrals Depending on a Parameter
2020 Ferretti, F.; Gambini, A.; Ritelli, D.
Interpreting difficulties in the learning of algebraic inequalities, as an emerging macro-phenomenon in Large Scale Assessment
2022 Ferretti, Federica; Richard Paul Santi, George; Bolondi, Giorgio
Issue about culture, affect and standardized assesment
2020 Ferretti, F; Funghi, S; Blum, S
La valutazione formativa per la didattica della matematica nell'ambito del progetto FAMT&L. Le concezioni degli studenti di "scuola media" nei confronti degli strumenti di verifica utilizzati in classe
file con accesso da definire2015 Ferretti, F; Lovece, S
Le prove INVALSI CBT: riflessioni sulle prove della scuola secondaria di primo grado
file con accesso da definire2020 Ferretti, F
Le valutazioni standardizzate e la formazione degli insegnanti: un modello per la formazione dei futuri insegnanti
file con accesso da definire2022 Ferretti, F; Martignone, F; Santi, G
Links between the INVALSI Mathematics test and teaching practices: an exploratory study
2021 Arzarello, Ferdinando; Ferretti, Federica