FERRETTI, Federica

FERRETTI, Federica  

Dipartimento di Matematica e Informatica  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 40 (tempo di esecuzione: 0.05 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
A vertical analysis of difficulties in mathematics by secondary school to level: Some evidences stems from standardized assessment 2015 Ferretti, F; Gambini, A file con accesso da definire
Analisi dei bisogni formativi degli insegnanti nel campo della valutazione. Triangolazione di risultati di indagini osservative su convinzioni e pratiche = Analysis of teacher training needs in the field of assessment. Triangulation of data on the beliefs and practices of mathematiscs teachers and the perceptions of their students 2019 Ferretti, F; Vannini, I; Ciani, A; Bolondi, B file con accesso da definire
Analysis of standardized tests and pre-service teacher education: reflections on developed teachers' specialized knowledge 2022 Ferretti, F; Martignone, F; Santi, G file con accesso da definire
Assessing covariation as a form of conceptual understanding through comparative judgement 2022 Bagossi, S.; Ferretti, F.; Arzarello, F.
Assessment practices and beliefs: Teachers’ perspectives on assessment during long distance learning 2021 Ferretti, F.; Santi, G. R. P.; Zozzo, A. D.; Garzetti, M.; Bolondi, G.
Can Formative Assessment Practices Appear Spontaneously during Long Distance Learning? 2021 Bolondi, Giorgio; Zozzo, Agnese; Ferretti, Federica; Garzetti, Marzia; Santi, George file con accesso da definire
Confrontare decimali e frazioni: analisi delle concezioni degli studenti a partire da una domanda INVALSI 2016 Ferretti, F; Lemmo, A; Maffia, A file con accesso da definire
Didactic contract as a key to interpreting gender differences in maths 2018 Bolondi, G; Ferretti, F; Giberti, C file con accesso da definire
Different culture, different beliefs: the case of pre-service teachers’ beliefs about Mathematics 2021 Eichler, Andreas; Ferretti, Federica; Maffia, Andrea
Formative Assessment In The Teaching And Learning Of Mathematics: Teachers’ And Students’ Beliefs About Mathematical Error 2019 Gagatsis, A; Michael-Chrysanthou, P; Christodoulou, T; Iliada, E; Bolondi, G; Vannini, I; Ferrett...i, F; Sbaragli, S file con accesso da definire
How Can We Recognize Formative Assessment in Virtual Environments? 2022 Del Zozzo, A.; Garzetti, M.; Bolondi, G.; Ferretti, F. file con accesso da definire
How do primary teachers interpret and use standardized assessment: the case of the crochet placemats. 2022 Ferretti, F; Faggiano, E; Arzarello, F file con accesso da definire
How standardised test impact on teacher practices: an exploration study of teachers’ beliefs 2020 Ferretti, Federica; Funghi, Silvia; Martignone, Francesca
Identities for Catalan’s Constant Arising from Integrals Depending on a Parameter 2020 Ferretti, F.; Gambini, A.; Ritelli, D.
Interpreting difficulties in the learning of algebraic inequalities, as an emerging macro-phenomenon in Large Scale Assessment 2022 Ferretti, Federica; Richard Paul Santi, George; Bolondi, Giorgio
Issue about culture, affect and standardized assesment 2020 Ferretti, F; Funghi, S; Blum, S
La valutazione formativa per la didattica della matematica nell'ambito del progetto FAMT&L. Le concezioni degli studenti di "scuola media" nei confronti degli strumenti di verifica utilizzati in classe 2015 Ferretti, F; Lovece, S file con accesso da definire
Le prove INVALSI CBT: riflessioni sulle prove della scuola secondaria di primo grado 2020 Ferretti, F file con accesso da definire
Le valutazioni standardizzate e la formazione degli insegnanti: un modello per la formazione dei futuri insegnanti 2022 Ferretti, F; Martignone, F; Santi, G file con accesso da definire
Links between the INVALSI Mathematics test and teaching practices: an exploratory study 2021 Arzarello, Ferdinando; Ferretti, Federica