Education and sustainability are inherently intertwined topics; perhaps even closer when they find the natural application field in conditions of poverty and marginalisation. Thus, the construction process becomes itself a moment of experimentation for designers and training for local communities, transforming the cooperation program in a real opportunity to develop processes aimed at a sustainable development.
Le tematiche della formazione scolastica e della sostenibilità sono per loro natura legate a doppio filo; forse in maniera ancor più stretta nel momento in cui trovano il loro naturale campo di applicazione in contesti di povertà e marginalità. Qui, il processo costruttivo stesso diventa momento di sperimentazione per i progettisti e di formazione per le comunità locali, trasformando il programma di cooperazione in una reale occasione per innescare processi finalizzati allo sviluppo sostenibile.
Scuola: tra sostenibilità e cooperazione
MEDICI, Marco
2015
Abstract
Education and sustainability are inherently intertwined topics; perhaps even closer when they find the natural application field in conditions of poverty and marginalisation. Thus, the construction process becomes itself a moment of experimentation for designers and training for local communities, transforming the cooperation program in a real opportunity to develop processes aimed at a sustainable development.I documenti in SFERA sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.