Sfoglia per Autore
L’impiego dell’acustica virtuale nello studio degli ambienti scolastici
file con accesso da definire2008 Prodi, Nicola; Farnetani, Andrea; Visentin, Chiara; Pompoli, Roberto
Speech intelligibility and listening difficulty tests in auralized classrooms by means of a multi-dipole rendering system
file con accesso da definire2009 Prodi, Nicola; Farnetani, Andrea; Visentin, Chiara; Pompoli, Roberto
Test di intelligibilità, difficoltà e tempo di risposta in un ambiente scolastico auralizzato
file con accesso da definire2009 Prodi, Nicola; Farnetani, Andrea; Visentin, Chiara; Pompoli, Roberto
Previsione del livello sonoro e della riverberazione in ambienti bassi e vasti tramite sorgenti immagine modificate
file con accesso da definire2009 Visentin, Chiara; Prodi, Nicola
Efficiency of communication in auralized classrooms
file con accesso da definire2009 Prodi, Nicola; Farnetani, Andrea; Visentin, Chiara; Fausti, Patrizio
Come assorbimento e scattering influenzano il tempo di riverberrazione: uno studio su un'aula scolastica in scala
file con accesso da definire2010 Prodi, Nicola; Visentin, Chiara; Farnetani, Andrea
A numerical investigation of the sound intensity field in rooms by using diffusion theory and particle tracing
file con accesso da definire2010 Visentin, Chiara; V., Valeau; Prodi, Nicola; J., Picaut
How absorption and scattering affect reverberation time: studies on a scale model of a classroom
file con accesso da definire2010 Prodi, Nicola; Visentin, Chiara; Farnetani, Andrea
Intelligibility, listening difficulty and listening efficiency in auralized classrooms
file con accesso da definire2010 Prodi, Nicola; Visentin, Chiara; Farnetani, Andrea
Permutation Multiple Tests on Ordering with application to the study of listening conditions in classrooms
file con accesso da definire2011 Bonnini, Stefano; Prodi, Nicola; Salmaso, L.; Visentin, Chiara
A NUMERICAL AND EXPERIMENTAL VALIDATION OF THE DIFFUSION EQUATION APPLIED TO ROOM ACOUSTICS
2012 Visentin, Chiara
Fatigue and adaptation in noisy primary schools
file con accesso da definire2012 Prodi, Nicola; Visentin, Chiara; Feletti, Alice
Listening efficiency testing
file con accesso da definire2012 Prodi, Nicola; Visentin, C.; Bellettini, C.
An experimental analysis of the relationship between reverberant acoustic intensity and energy density inside long rooms
file con accesso da definire2012 Visentin, C.; Prodi, Nicola; Valeau, V; Picaut, J.
Effects of Acoustic and Visual Stimuli on Subjective Preferences for Different Seating Positions in an Italian Style Theater
file con accesso da definire2012 S., Sato; S., Wang; Y., Zhao; S., Wu; H., Sun; Prodi, Nicola; Visentin, Chiara; Pompoli, Roberto
Rank ordering of class grades and noise interference by means of listening efficiency in primary schools
file con accesso da definire2012 Prodi, Nicola; Visentin, Chiara; Feletti, Alice
A numerical investigation of the Fick’s law of diffusion in room acoustics
file con accesso da definire2012 Visentin, Chiara; Prodi, Nicola; V., Valeau; J., Picaut
Applying a combined metric based on fluctuation characteristics to outline the impact of noises in the classrooms
file con accesso da definire2013 Visentin, C.; Prodi, Nicola; Visentin, Chiara
On the perception of speech in primary school classrooms: Ranking of noise interference and of age influence
file con accesso da definire2013 Prodi, Nicola; Visentin, Chiara; Feletti, Alice
Revising fluctuation noise characteristics for describing the reception of speech in rooms with a combined metric
file con accesso da definire2013 Prodi, Nicola; Visentin, Chiara
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile